II niedziela adwentu - repertuar

Części stałe (Ordinarium Missae): Kyrie XVII (C) • Credo I  •  Sanctus XVII • Agnus Dei XVII

W niedziele Adwentu i Wielkiego Postu wykonujemy, według zwyczaju, cykl części stałych oznaczony w księgach edycji watykańskiej numerem XVII. Warto zauważyć, że posiada on więcej niż jedną melodię Kyrie. Od kilku lat wprowadzamy rozróżnienie - w niedziele Adwentu śpiewamy Kyrie na melodię C, utrzymaną w modalności 6 tonu. Jest ona bardziej radosna od drugiej melodii (A - wykorzystywanej przez nas w Wielkim Poście), dlatego wykorzystujemy ją w okresie Adwentu, który oprócz cech pokutnych zawiera w sobie także oznaki radości

Przed Mszą: Godzinki o Niepokalanym Poczęciu NMP

In. Populus Sion

Gr. Ex Sion

Al. Laetatus sum

Of. Deus tu conversus

Po podniesieniu: Regnantem sempiterna

W mszach okresowych w Adwencie nie wykonuje się solowo muzyki na organach, dlatego po podniesieniu schola zaśpiewa średniowieczną prozę Regnantem sempiterna. Jej tekst to uwielbienie królującego Chrystusa i błaganie o Jego miłosierdzie wobec naszych grzechów, oddalenie od nas niebezpieczeństw i zbawienie w Królestwie Niebieskim

Co. Dominus dabit benignitatem

Śpiew na komunię zostanie wydłużony o wersety psalmu.

Pieśń: Niebiosa, rosę

Ant. Maryjna: Alma Redemptoris Mater (t. uroczysty)

Po Mszy: Angelus Domini

W okresie Adwentu zamiast Litanii do św. Józefa po Mszy świętej śpiewamy dobrze znaną nam modlitwę Anioł Pański. Pragniemy, kontemplując tajemnicę Zwiastowania Pańskiego, lepiej przygotować się do świąt Bożego Narodzenia. 

Pieśń: Zdrowaś bądź Maryja

___________________________

Niech wspólny śpiew części stałych i pieśni będzie wyrazem naszej gorliwości. Zachęcamy do korzystania ze śpiewniczków dostępnych przy wejściu do kościoła.


Wieczorem zapraszamy na koncert Dialogus Mysticus. Niedziela, 5 grudnia, godz. 19.30, kościół Najświętszego Zbawiciela (plac Zbawiciela 1, Warszawa).

Wraz z organistą Tomaszem Kaliszem wykonamy maryjne śpiewy na okres Adwentu. Zaprezentujemy zapomnianą praktykę wykonywania śpiewu kościelnego nazywaną alternatim, w której śpiew liturgiczny wchodzi w mistyczny dialog z organami. Więcej informacji na stronie internetowej: klik

Komentarze

Skontaktuj się z nami

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *